Eternal Tarot



MAG ... 

Wiąże się z liczbą 1: początek, Ojciec, moc, jedność, pierwotny i twórczy impuls, zasada światła.
W lewym dolnym rogu symbol słońca i lwa: światło, które dominuje nad jaźnią i ją oswaja, czyni ją świadomą.
Odpowiada pierwszej hebrajskiej literze „Alef”, czyli potędze wiedzy.
Obraz sześcianu reprezentuje stabilność, doskonałość, panowanie nad materią ... Cztery zasady czwartorzędu są następujące: Stwórca, pochodzenie wszystkich przejawów, uniwersalny duch, kosmiczna dusza i pierwotna materia. Podobnie przedstawia cztery epoki człowieka (niemowlęctwo, młodość, dojrzałość i starość), cztery pory roku, cztery fazy księżycowe i cztery żywioły, które składają się na Kosmos i Człowieka: ogień lub energię witalną, wodę lub świat emocjonalny, powietrze lub świat mentalny i ziemski lub naturalny.
Na lewym górnym marginesie widzimy sokoła, wyobrażenie Horusa. Jako najlepiej widzący ptak ucieleśniał ducha ludzkiego, kończącego praktykę w życiu śmiertelnym i ograniczonym. Według starożytnej mitologii bóg miał Słońce i Księżyc za oczy: prawe oko było Słońcem, a lewe Księżycem, a stracił je podczas wojny i zostało ono zastąpione przez Udyat, symbol po prawej stronie -nieśmiertelna świadomość który wie wszystko i wszystko widzi.
Mag to ten, który chce poznać siebie, dlatego na głowie nosi nakrycie głowy w kształcie wyprostowanej kobry, które reprezentuje podwójną zasadę: śmierć, jeśli kobra ugryzie i życie, ponieważ używa trucizny, aby utrzymać wrogów z daleka. Stojąca kobra symbolizowała mądrość, która spostrzega potrzebę dalekowzroczności.
Mag, z uniesioną lewą ręką, trzyma w dłoni berło, atrybut duchowej mocy; do tego wskazuje niebo, a prawą ręką wskazuje na ziemię, na władzę w sprawach doczesnych, chcąc wyrazić uniwersalną zasadę zgodności: „jak na górze, tak i na dole, jak na dole, tak i na górze” - zdanie wielkiego mistycznego alchemika Hermesa Trismegistusa, które stało się sławne, ponieważ Jezus użył je później w modlitwie Ojcze nasz.
Berło w kartach Tarota to Kij, podczas gdy pozostałe 3 figury znajdują się na stole Maga: Wazon, czyli Puchary (serce, uczucia), Miecz, symbol zwycięstwa, prawdy i sprawiedliwości (głowa, rozum, myśl), Moneta, znak siły materialnej.
Pod stołem znajduje się ibis, ptak wędrowny, bardzo czczony przez starożytnych Egipcjan, ponieważ jego powrót zbiega się z corocznym wzrostem Nilu. Ibis to wcielenie Dyehuty, boga sztuki, kultury, wiedzy; jest to potencjał naszej woli duchowej, umysłu i serca.

KAPŁANKA... "ŚWIATŁO W TWOICH MYŚLACH"

Wiąże się z liczbą 2: „Boska Matka”, kobieca energia, podwójna manifestacja jedności, dobra i zła, dwulicowość umysłu, równowaga, otwartość, wrażliwość, empatia.

W dolnej części Księżyc odpowiada Rakowi, to Światło, ktòre rządzi nieświadomością.

Odpowiada drugiej literze hebrajskiej „Beth”: dom, bo to kobiecość w łonie sprawia, że ​​czujemy się jak w domu, w pokoju. Jest „matrycą”, rozumianą jako miejsce zarządzania ideami i uczuciami, gdzie zarówno potencjał twórczy, jak i destrukcyjne impulsy pozostają ukryte, ziarno, które pozostaje w stanie potencjału aż do momentu jego manifestacji.

Na lewym górnym marginesie widzimy żurawia, symbol lojalności.

Korona lub nakrycie głowy, które wznosi się wysoko, ma trzy fazy Księżyca, półksiężyc, pełnię i fazę malejącą, symbole nieustannej odnowy i nieśmiertelności. Nakrycie głowy wznosi się na wyższe piętro, wskazując dostęp do życia duchowego i wyższych płaszczyzn egzystencji.

Siedząca na tronie bogini Ast z welonem (po grecku Izyda) była dziewicą i księżycową boginią, bóstwem nieba, strażniczką wielkiej mądrości ukrytej w każdym człowieku, podświadomego świata i jego tajemnic.

Otacza swą głowę koroną zwaną Sechemią, obejmującą Górny i Dolny Egipt, będąc jednocześnie obrazem władzy duchowej i materialnej. I jak Mag ma kobrę w swojej koronie.

Zasłona, którą zakrywa twarz, jest znakiem czystości, ale jest także symbolem trudności, jaką mamy w zobaczeniu naszej nieświadomej strony, naszej wewnętrznej twarzy.

W prawej ręce trzyma egipski krzyż lub Ank, symbol poszukiwania nieśmiertelności, triumfu życia nad śmiercią i panowania nad złem.

Na papirusie, który trzyma w lewej ręce, zapisane są tajemnice ukrytego świata i ezoteryczna mądrość.

Dwie kolumny, które widzimy za boginią, jedna jasna (Yang), a druga ciemna (Yin), nawiązują do wiedzy o rzeczach materialnych w dualności, a także o naszym wymiarze wewnętrznym. W części poniżej tronu kolumny powtarzają się, ale po przeciwnych stronach, oznacza to, że ten, kto naprawdę podbił świat wewnętrzny, musi być w stanie dostosować się do otoczenia i zmienić w razie potrzeby. Ten plan zawiera dwie kolumny z naprzemiennymi kolorami. Przedstawiają one dualności, przeciwieństwa, sferę świadomości i nieświadomości, życie wewnętrzne i zewnętrzne, dobro i zło, pozytywy i negatywy świat Natury.


CESARZOWA

Wiąże się z numerem 3: synteza i harmonia. Trójka rodzi się z dwojga, jak syn, konsekwencja, tworzenie, produkcja, owocowanie.
Poniżej są one postrzegane jako symbol Jowisza wraz ze Strzelcem, wielka masa planetarna rządzi dobrocią, jest to symbol pewności siebie.
Odpowiada trzeciej hebrajskiej literze „Gimel”: wytrwałość na długiej drodze.
Na lewym górnym marginesie znajduje się wazon, symbol życia, jest to macica lub łono jako symbol, ponieważ nosi w sobie witalność istnienia, matkę, która chroni i daje schronienie, dom. A w domu, w tym "garnku", odżywia, hoduje życie.
Korona z dwunastu gwiazd w górnej centralnej przestrzeni reprezentuje porządek kosmiczny.
Otwór łączy górne piętro ze środkowym: górne piętro symbolizuje świat duchowy, który jest siedzibą ducha. Płaszczyzna centralna reprezentuje świat materialny, który jest siedzibą człowieka. Otwór reprezentuje kanał, przez który boskość staje się człowiekiem. Cesarzowa jest psychicznym Yin.
W środku odsłonięta bogini Ast (po grecku Izyda; przypominamy, że Kapłanka była zakryta, czyli nieświadoma) to świadomy wymiar, Matka Ziemia. Tu zasłona nie ma znaczenia.
Nagie piersi: symbol płodności, opieki, macierzyństwa, uwodzenia. To słodka przyjemność życia.
Korona reprezentuje „Oko Horusa”, zdolność widzenia poza.
Berło, które trzyma Ast lewą ręką, jest atrybutem władzy. Ingeruje również w sprawy ziemskie, ale pozostaje na dystans, dzięki czemu drugą ręką może złapać sępa, ptaka uważanego za intuicyjnego, jasnowidzącego i wnikliwego.
Bogini spoczywa na sześcianie, symbolu stabilności, doskonałości panowania nad materią.
Pod nią półksiężyc, symbol zdolności do emocji, uczuć i wrażliwości, relacji rodzinnych, uczuciowych i miłosnych.


CESARZ
„SIŁA JEST BŁOGOSŁAWIEŃSTWEM”

Skojarzony jest z liczbą 4: stworzenie, władza nad światem materialnym, materialne spełnienie, realizacja w pracy, rezultat działania, wartości ludzkie, poszanowanie prawa, porządku i sprawiedliwości, autorytet osobisty, odpowiedzialność, umiejętność walki ze swoimi ograniczeniami, umiejętności organizacyjne, duch praktyczny; 4 elementy składają się na Kosmos: ogień lub siła życiowa, woda lub królestwo emocjonalne, powietrze lub królestwo mentalne i ziemia lub królestwo naturalne.
Poniżej, po lewej, widzimy Urana w Wodniku, czyli siłę niezależnych osobowości, umiejętność adaptacji, pociąg do kwestii intelektualnych.
Odpowiada czwartej hebrajskiej literze „Daleth”: „drzwi”, miejsce otwarcia domu, akt dawania i kochania, wzajemna relacja między dobroczyńcą a potrzebującym.
Na lewym górnym marginesie znajduje się ideogram ręki, będącej symbolem pomocy, wsparcie i ochrona człowieka. W górnej środkowej przestrzeni widzimy koronę zwaną Desheret: panowanie nad sprawami ziemskimi. Jej zawijas kojarzony jest z pszczołą, symbolem pracowitości, pracy w toku, umiejętności, organizacji i owocnych rezultatów.
Korona wznosi się na najwyższe piętro, ponieważ to, co robimy z materią, musi mieć cel duchowy. Korona z kobrą jest taka sama jak w poprzednich Arkanach.
W centrum bogato zdobiony faraon, siedzący na sześcianie, symbol materii, która dominuje stabilnością. W sześcianie możemy zobaczyć wizerunek potężnej bogini Sekhmet (po grecku Sacmis), jest przedstawiona jako lwica. W mitologii egipskiej nazywała się „Najpotężniejszą” i „Okropną”.
Jako bogini wojowników towarzyszyła faraonowi
na polu bitwy, aby chronić go przed wrogami. W prawej ręce trzyma egipskie berło Heka (w kształcie kija), którym cesarz prowadził swój lud. Berło to reprezentowało jednocześnie doczesną i duchową moc. Monarcha trzyma lewą rękę zamkniętą w akcji chwytania. Ten gest oznacza samokontrolę.
Poniżej widzimy znak: jest to kartusz egipski, używany w piśmie hieroglificznym, przedstawiający zawiązany sznur, który otaczał i zawierał imię osoby, faraona lub boga, którzy chronili wiecznie.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz