RYDWAN
Arkanem zwanym Rydwanem wchodzi się od lewej strony na ścieżkę, która schodzi z Drzewa Życia i pochodzi od Maga (Bina), a idzie w kierunku Mocy (Gewura). Innymi słowy jest to mądrość i wiedza, które w sferze materialnej uruchamiają (Rydwan), jak lider, wszelkie działania. Musimy przeskakiwać przeszkody i czołgać się pod kolczastymi drutami, aby dryblować wszystkimi naszymi niezdolnościami.
Woźnica jest ubrany we wszystkie przywileje poprzednich Arkanòw, które są używane do zmierzenia się ze światem materialnym: ukoronowany jako Cesarz z berłem Cesarzowej, na naramiennikach ma podwójną kròlewską twarz (Papież i Papieżyca), schodzi z Sefirotu Maga i ma złoty pas Głupca. W praktyce brzmi to tak: z uwagą (Mag) analizuje wszystko w głębinach swojej psychiki (Papieżyca), dając początek potencjałowi obrazów (Cesarzowa), a tym procesem zaczynając uzasadniać wszystko (Cesarz), porządkując w ten sposób myśl i sens emocji, tworząc we własnym Ja moc, kontrolę, samokontrolę (Papież) i wreszcie osobowość zaczyna się poruszać (Rydwan). Jak widać, Arkana są łańcuchem, jeśli dobrze przeżywane, są ze sobą połączone, odzwierciedlają nasz mechanizm fizyczny, mentalny i duchowy.
Woźnica jest na scenie (kolumny, baldachim) świata, w którym się poruszamy, świat jest teatrem, cyrkiem, w którym bierzemy udział w wyścigu (Rydwan). Tym razem kolumny są 4 (4 strony świata), a wyścig toczy się na całym świecie, we wszystkich jego materialnych elementach (które są również 4), ale reprezentują także mądrość Maga (cztery filary, które składają się na naukę, sztukę, filozofię i religię). Dwa są konie (jak dwie moce duszy), a każdy ma przeciwny kolor, w niektórych kartach jest czarny i biały (Yin i Yang) lub czerwony i niebieski (samiec i samica), ale zawsze symbolizują wiedzę o tym, jak godzić podwójną rzeczywistość. Nad końmi pojawiają się litery (nie zawsze takie same we wszystkich taliach), a wskazują na hebrajskie LITERY MADRI: Shin i Mem; pierwsza (Shin), rdzeń ognia (siły duchowe - manifestacja), analogiczna z koniem czerwonym, który ciągnie w naszą lewą stronę, druga (Mem), rdzeń wody (siła duszy -potencjał), jak niebieski koń, który ciągnie w prawo.
6 słów kluczowych
Słowo kluczowe
* Zwycięstwo
* Samokontrola
* Samodyscyplina
* Akcja
* Podróż
CIEŃ RYDWANU
Bez siły woli rydwan stoi w miejscu, duch nie pojmuje transcendencji, materia pozostaje w stagnacji: apatia, mentalne zamknięcie, lenistwo. W drugim scenariuszu siła woli pozbawiona precyzyjnego ukierunkowania wybucha sama w sobie i staje się czołgiem, ktòry niszczy emocje, uczucia, potrafi zakrzyczeć opinię innych arogancją, pychą, wyniosłością, zastraszaniem. Niewiedza dokąd iść oznacza bezduszność, nieudolność, brak talentu, taktu, dyplomacji lub ducha ugody; złe zachowanie, złe zarządzanie, nadmierne rozumowanie bez konkretów. Żywiołowe, wybuchowe i samolubne życie afektywne.
ŚCIEŻKA RYDWANU
Ścieżka Wpływów (rozumienie przyczynowości)
Łączy Bina z Gewura (3-5)
Arkan Wielki: Rydwan
Jest to ścieżka, która prowadzi od Sefirota Maga (Bina) do Sefirotu Mocy (Gewura). Jest to zstąpienie Ducha do królestwa Materii; siła woli jest wprawiana w ruch i jest kierowana w stronę Duszy zrównanej z Duchem; jest to sposób na podbicie świata materii bez ryzyka upadku. Jeśli Siła stymuluje naszą wolę, to Rydwan odpowiada za nasze ciała. Kierowanie Rydwanem z mądrością jest umiejętnością tych, którzy podążają za wolą i siłą lub energią kosmiczną, za tym, co Chrystus nazwał Bogiem. Wszystkie religie lub myśli filozoficzne mówią to samo: uniwersalne prawo lub energia, która wprawia w ruch i pociąga za sobą, jak Rydwan, jest Boska.
Czytamy w myśli Gurdżijewa, ale jeszcze bardziej w Bhagawadgicie, do której Gurdżijew z pewnością się odnosił, że Rydwan (powòz) jest ciałem fizycznym, konie to emocje lub ciało astralne (emocjonalne), woźnicą jest umysł lub ciało mentalne, a na koniec jest i pasażer, świadomość, dusza, wyższe Ja lub ciało przyczynowe. Więc jeśli woźnica nie jest oświecony (nie ma rozyznania) i nie ma pojęcia o tym, jak kierować (umysłem) i nie wie jak kierować emocjami (uczuciami), wòwczas ciało lub Rydwan mknie jak szalony w drodze bez określonego, dokładnego celu.
RYDWAN (Tarot Luisa Royo)
W Kabale Rydwan to dusza intelektualna, ta, która wprawia w ruch myśli, emanacja Maga. Jest rozumem napędzanym namiętnościami, które jednak, jako że są dwoiste, muszą być dobrze zarządzane: konie, siła woli, symbolizują dwie antagonistyczne moce, które muszą zostać zdominowane, aby móc triumfalnie iść do przodu w życiu, nie popadając w ruinę wyboru albo jednego, albo drugiego. Ten Arkan kieruje nas na drogę, oznacza praktyczność życia, jest Arkanem mocy: wiedzą, dokąd iść i co robić, ale ...
RYDWAN (Rich Black Tarot)
Rydwan jest wytrwały, druzgocący, fascynujący. Uwielbia błąkać się tu i tam, aby trzymać wszystko pod kontrolą, często zdziczały, burzliwy rozpętany. Mit Faetona doskonale oddaje charakter Arkanu Rydwanu:
Faeton w młodości żył w królestwie śmiertelnego męża swojej matki, Meropsa. Powszechnie znany był jednak fakt, że jego ojcostwo przypisuje się Heliosowi. Mimo tego, fakt ten podważył Epafos, syn Zeusa, który stwierdził, że Faeton jest synem zwykłego śmiertelnika. Na dowód ojcostwa boga-Słońca, wybrał się wraz z grupą ludzi na krańce świata, do złotego pałacu Heliosa. Tam, zażądał od Heliosa, aby ten udowodnił mu swoje ojcostwo. Nie wystarczyło mu nawet to, że oficjalnie ogłosił, że jest jego ojcem. Gdy Helios zauważył, że syn jest niezadowolony, przysiągł na Styks, że spełni każdą prośbę syna. Faeton poprosił ojca o pozwolenie na powożenie rydwanem słońca. Ponieważ brakowało mu wprawy, skrzydlate konie wiozące rydwan poniosły go i zaczęły zjeżdżać w różne strony – raz w górę, raz w dół. Konie przeraziły się napiętego łuku Strzelca i zza wysokiego toru poleciały bardzo nisko w dół, co groziło pożarem nieba i ziemi. Gdy bezradny Helios siedział w swoim pałacu, nie mogąc nic zrobić, powstała sama Gaja, która zażądała od Zeusa, aby ten coś zrobił, inaczej cały świat powróci do stanu pierwotnego Chaosu. Zeus był zmuszony strącić go piorunem, a chłopak spadł do rzeki Erydan, utożsamianej z Padem.
Istnieje zatem ryzyko, że w pogoni za chęcią wykazania się umiejętnościami przed innym zamiast przed samym sobą, stajemy się nieroztropni i głupi.
RYDWAN (The Hermetic Tarot autorstwa Godfrey'a Dowson'a)
Rydwan podąża swoją ścieżką, ale kiedy trafia na wybòj, gdy podejmuje ryzykowne skróty, krótko mówiąc, gdy Rydwan w przypływie negatywności staje się czołgiem, powstaje charakter arogancki, porywczy, bez hamulców. Uderza świat "z główki", ale bez racji i bez rozumu. Z drugiej strony, jeśli jego negatywność nie wynika z nadmiaru, ale z braku, staje się wózkiem w bezruchu, osobą bez woli, zawsze apatyczną, staje się także nieporęczny, staje się przeszkodą utrudniającą utrzymanie tempa innym.
RYDWAN (Rich Black Tarot)
Rydwan jest wytrwały, druzgocący, fascynujący. Uwielbia błąkać się tu i tam, aby trzymać wszystko pod kontrolą, często zdziczały, burzliwy rozpętany. Mit Faetona doskonale oddaje charakter Arkanu Rydwanu:
Faeton w młodości żył w królestwie śmiertelnego męża swojej matki, Meropsa. Powszechnie znany był jednak fakt, że jego ojcostwo przypisuje się Heliosowi. Mimo tego, fakt ten podważył Epafos, syn Zeusa, który stwierdził, że Faeton jest synem zwykłego śmiertelnika. Na dowód ojcostwa boga-Słońca, wybrał się wraz z grupą ludzi na krańce świata, do złotego pałacu Heliosa. Tam, zażądał od Heliosa, aby ten udowodnił mu swoje ojcostwo. Nie wystarczyło mu nawet to, że oficjalnie ogłosił, że jest jego ojcem. Gdy Helios zauważył, że syn jest niezadowolony, przysiągł na Styks, że spełni każdą prośbę syna. Faeton poprosił ojca o pozwolenie na powożenie rydwanem słońca. Ponieważ brakowało mu wprawy, skrzydlate konie wiozące rydwan poniosły go i zaczęły zjeżdżać w różne strony – raz w górę, raz w dół. Konie przeraziły się napiętego łuku Strzelca i zza wysokiego toru poleciały bardzo nisko w dół, co groziło pożarem nieba i ziemi. Gdy bezradny Helios siedział w swoim pałacu, nie mogąc nic zrobić, powstała sama Gaja, która zażądała od Zeusa, aby ten coś zrobił, inaczej cały świat powróci do stanu pierwotnego Chaosu. Zeus był zmuszony strącić go piorunem, a chłopak spadł do rzeki Erydan, utożsamianej z Padem.
Istnieje zatem ryzyko, że w pogoni za chęcią wykazania się umiejętnościami przed innym zamiast przed samym sobą, stajemy się nieroztropni i głupi.
RYDWAN (The Hermetic Tarot autorstwa Godfrey'a Dowson'a)
Rydwan podąża swoją ścieżką, ale kiedy trafia na wybòj, gdy podejmuje ryzykowne skróty, krótko mówiąc, gdy Rydwan w przypływie negatywności staje się czołgiem, powstaje charakter arogancki, porywczy, bez hamulców. Uderza świat "z główki", ale bez racji i bez rozumu. Z drugiej strony, jeśli jego negatywność nie wynika z nadmiaru, ale z braku, staje się wózkiem w bezruchu, osobą bez woli, zawsze apatyczną, staje się także nieporęczny, staje się przeszkodą utrudniającą utrzymanie tempa innym.
Rydwan - Ares
Ares jest bogiem wojny, różnym od Ateny, gdyż jej polem działania są strategie walki i przebiegłość stosowana w bitwach (powiedzmy, że jest głową), podczas gdy Ares dobrze się bawi i wybucha to wściekłością, to przemocą (jest sercem). Ares jest naszą siłą woli. Prowadzi swój miedziany rydwan, który jest pasją, zawartą w koniach, zarówno dobrych, jak i złych (czarno-białe, Yang i Yin). Namiętności są w nas czystym instynktem. Rydwan jedzie po polnej drodze, opuszczonej, symbolizując dziki stan naszego często niezłomnego instynktu zwierzęcego, jak konie, z których każdy ma tendencję do podążania różnymi trasami. Należy zauważyć, że instynkty, chociaż są przeciwstawne, muszą być trzymane razem (dualność). Ares to samokontrola, wola, która potrafi żyć w rozbieżnościach, której udaje się wybrać ścieżkę, nie zawsze dobrą lub przyjemną, ale wciąż słuszną, nawet jeśli niekoniecznie zwycięską (Ares, mimo że był bohaterem wydarzeń wojennych, rzadko był zwycięzcą, częściej jednak wycofywał się ze sporu i to Atena (rozum) stawiała go w tarapatach i doprowadzała do mety, tak jak rozsądek postępuje w nas z naszymi namiętnościami.
PLATONICZNY MIT O SKRZYDLATYM RYDWANIE
W księdze Fajdrosa Platon proponuje metaforę duszy zmierzającej w stronę świata zwanego „Hiperuranium”. Jest to miejsce metafizyczne, jest trochę tym, co nazywamy niebem, rajem, bardziej wzniosłym wymiarem, w którym rezydują Idee Absolutne. Dusza jest ciągnięta przez rydwan lub powòz. Rydwan jest prowadzony przez woźnicę, uosobienie rozumnej lub intelektualnej części duszy (logistikòn). Dlatego prowadzi nas Rozum, Głowa. Rydwan jest ciągnięty przez parę koni, jednego białego i jednego czarnego, jest to podwójny świat (Yang i Yin):
- biały (Yang) reprezentuje część duszy obdarzoną uczuciami o charakterze duchowym (thymoeidès) i kieruje ku światu Idei, więc części racjonalnej, która podąża za dobrymi namiętnościami, duchową przyjemnością;
- czarny (Yin) reprezentuje pożądliwą część duszy (epithymetikòn) i kieruje się w stronę wrażliwego świata materialnych namiętności.
Ale jak widzimy, Czarnego Konia nie można uderzyć, zabić, negować ani lekceważyć, jest on powiązany z Rydwanem, jest częścią naszej natury. Jeśli Czarny Koń umrze lub zostanie odseparowany, stanie się ciężarem dla całego rydwanu, a Biały Koń nie będzie w stanie samodzielnie ciągnąć całej duszy. Wielkość woźnicy polega na tym, że potrafi połączyć oba konie w harmonię, sprawiając, że czerń i biel współpracują ze sobą, trzymając czerń w ryzach, a stymulując biel, aby uniknąć upadku lub zboczenia ścieżką w kierunku „Hiperuranium”. Dla Platona ktokolwiek pozwala się ponieść Czarnemu rumakowi popada w ignorancję, a jego dusza zawsze reinkarnuje się w świecie materialnym nie pamiętając swej duchowej istoty. Kto podąża bardziej za Białym rumakiem, osiąga mądrość Bogów.
Dziś próbujemy zrozumieć fenomen duszy emocjonalnej poprzez nową dyscyplinę: neuronaukę, granicę, na której możemy dotknąć wodzy tych procesów mentalnych, poprzez które postrzegamy, działamy, uczymy się i zapamiętujemy. Bez Światła rozumu woźnica nie umie prowadzić koni. Tym światłem jest wiedza, poznanie siebie. Czarny Koń doda Białemu większej motywacji swoim popędem, a Biały da większą stabilność Czarnemu swoją determinacją. W ten sposób instynkty i namiętności przenikają się w tym, co mają podobne, a nie kontrastują. Nazywa się to równowagą nerwową i stabilnością emocjonalną.
ARKAN NUMER 7
Rydwan w Tarocie to liczba 7, święta liczba, która ma złożoną symbolikę we wszystkich kulturach ezoterycznych. Rozłożoną według gematrii Kabały możemy przestudiować 3 różne podstawy. Na Rydwan składają się 3 pary: Papieżyca i Papież (2 + 5 = 7), Cesarzowa i Cesarz (3 + 4 = 7) i wreszcie Mag z Kochankami (1 + 6 = 7) ) . W tych parach istnieje wymiar aktywny i pasywny, jeden Yang i drugi Yin, spotykają się i jednoczą. Papieżyca jest wewnętrzną osią podwójnego świata z jego dwoma biegunami, podczas gdy Papież obraca się wokół niej czterema punktami kardynalnymi plus środek, razem tworzą uniwersalną przestrzeń, wokół której wszystko się kręci, dlatego w astronomii widzimy gwiazdy jako wozy, trasy. Z drugiej strony Cesarzowa jest tą, która generuje ruch, wprowadza energię w obieg, podczas gdy Cesarz kondensuje ją w taki sposób, że się manifestuje, realizuje. Z tego powodu 7 jest liczbą regulującą wibracje (istotą materii): kolory tęczy, nuty muzyczne. Tu rodzi się trzeci wymiar, wymiar sztuki, dlatego Mag i Kochanek dokonują tego samego wyboru: oddają się umiłowaniu wiedzy, ich Rydwanem jest mądrość. Analogia do Apolla, boga sztuki, który rodzi się siódmego dnia ze świętymi łabędziami, które wykonują siedem okrążeń wokół wyspy. Jego lira ma siedem strun i wskazuje na przejście od dominacji instynktów (przemocy i dumy) do zdolności dominacji i kierowania nimi w kierunku harmonii pragnień. Siódemka reprezentuje kompletny, „doskonały” cykl, od którego można przejść w kierunku odnowy. Jest to dzień odpoczynku po zakończeniu, aby odzyskać siły przed kontynuowaniem. Siedem dni tygodnia, 7 to każda faza cyklu księżycowego, planety, stopnie doskonałości, gałęzie kosmicznego drzewa…
ZAYIN
Zajin lub Zayin to siódma litera alfabetu fenickiego i hebrajskiego. Odpowiada greckiej i łacińskiej literze Zeta (Ζ, ζ). Jest to litera, która reprezentuje działanie, wewnętrzną siłę, która nas ożywia, wolę, która popycha nas do działania, ewolucji, osiągania celów. Zayin po hebrajsku oznacza miecz, właśnie dlatego, że forma ideogramu jest podobna do strzały, gromu, cięcia (nieprzypadkowo np. legendarny bohater zwany jest Zorro); jest to cięcie broni o charakterze ezoterycznym i duchowym: cięcie intelektu, rozumu, głębi wiedzy; jest to miecz myśli, który pozwala analizować pojęcia, oddzielając dobro od zła, aby rozróżniać je, ale nie dzielić. W Tarocie te podwójne siły to dwa konie, które ciągną Rydwan. Odpowiada cyfrze 7, zakończeniu cyklu, przejażdżce Rydwanem, celowi, aby zacząć od nowa.
Miłość jest grawitacją człowieka. Zawsze znajdziemy czas na to, co kochamy, całe nasze życie budujemy wokół tego, co kochamy, miłość jest ciężarem każdego naszego działania, zawsze pójdziemy tam, gdzie prowadzi nas serce, chcąc lub nie chcąc, świadomie lub nieświadomie. Miłość jest motorem bytu. W tym Arkanie Rydwan, który jest wolą człowieka, mówi nam, że wola zawsze kieruje się na drogę miłości, niesie ze sobą ukochaną lub to, co kocha.
(Tarot Casanova)
Magia miłosna to pojęcie, które jest często używane w kontekście różnych praktyk, rytuałów i wierzeń mających na celu wpływanie na uczucia i relacje miłosne między ludźmi. To zwykle określenie używane w kontekście ezoterycznym, magii, okultyzmu lub folklorze. Istnieje wiele różnych form magii miłosnej, ale ogólnie rzecz biorąc, chodzi o próbę przyciągnięcia lub utrzymania czyjejś miłości lub zainteresowania.
OdpowiedzUsuńPrzykłady działań związanych z magią miłosną mogą obejmować:
Zaklęcia miłosne: To formy magii, które używają słów, gestów lub przedmiotów, aby przyciągnąć miłość lub związać uczucia drugiej osoby.
Rytuały i czary: Osoby praktykujące magię miłosną mogą wykonywać specjalne rytuały lub czary, aby wpłynąć na uczucia wybranej osoby.
Użycie amuletów lub talizmanów: Niektórzy wierzą, że noszenie określonych przedmiotów, takich jak amulety, może przyciągnąć miłość lub ochronić związek.
Praktykowanie astrologii lub numerologii: Niektórzy uważają, że analiza gwiazd i liczb może pomóc w zrozumieniu i wpływaniu na relacje miłosne.
Przywoływanie duchów lub demonów: W niektórych praktykach magii miłosnej używa się duchów lub demonów, aby uzyskać pomoc w przyciąganiu miłości. Polecam https://astromagia.info
Podkreslimy zatem, ze osobiscie nie mamy z powyzej opisanym podejsciem nic wspòlnego, a Tarota uzywamy do introspekcji, a nie do wplywania na ludzi, wydarzenia, zwiazki etc. :)
Usuń